facebook twitter linkedin google-plus
Datos de identificación
Facultad: Ciencias de la Educación
Grupo: Pedagogía crítica y didácticas para la transformación social
Línea: Desarrollo de materiales didácticos
Titulo del proyecto: Contextualized EFL Materials in English Didactics Issues
Estado del proyecto Activo
Investigadores
Investigador principal:
  • JULIO CÉSAR GÓMEZ BARÓN
  • ASTRID NÚÑEZ PARDO
  • MARÍA FERNANDA TÉLLEZ TÉLLEZ
Co-investigadores: -
Trabajos de grado
Vinculados al proyecto
Monitores: ¿Requiere monitor de investigación de pregrado?: NO
Alianzas ¿El proyecto se realizará en alianza con otra universidad o institución? NO
Justificación
Objetivo General

This research case study explores the impact of contextualized EFL materials, developed by a group of teachers that work for public and private education institutions, in enhancing inquiry skills, critical thinking skills, cultural awareness, intercultural awareness, argument elaboration, argumentative writing, writing accuracy, narrative writing, free writing, reading comprehension, oral communication, small talk, fluency, oral interaction, vocabulary learning, learning of collocations.

  To explore the impact of contextualized EFL materials on English Didactics Issues.

Objetivos Especificos