facebook twitter linkedin google-plus
Datos de identificación
Facultad: Ciencias de la Educación
Grupo: Pedagogía crítica y didácticas para la transformación social
Línea: Desarrollo de materiales didácticos
Titulo del proyecto: Enhancing the Research Competences of Novice Teacher Researchers. A Master´s Programme Model
Estado del proyecto Activo
Investigadores
Investigador principal: No hay investigadores asignados al proyecto
Co-investigadores:
  • JULIO CÉSAR GÓMEZ BARÓN
  • ASTRID NÚÑEZ PARDO
  • MARÍA FERNANDA TÉLLEZ TÉLLEZ
Trabajos de grado
Vinculados al proyecto
Monitores: ¿Requiere monitor de investigación de pregrado?: NO
Alianzas ¿El proyecto se realizará en alianza con otra universidad o institución? NO
Justificación
Objetivo General This study explores the impact of  a master´s programme model to develop research competences  of novice teacher researchers. The model consists of a scaffolding process that entails a number of components that gradually guide and develop novice teacher researchers' research competences. It entails the research seminar, a series of tutoring sessions both individual and group ones, the opportunity to socialise advancements and  results  of novice teachers' projects in an in stitutionalised event, and the  possibility to share the results of their research studies in an edited book from the University. 
Objetivos Especificos